Thursday 5 May 2011

Kemalangan Yang Tragis..

            Pada waktu pagi itu kami beradik n mom ku bersiap2 ingin keluar utk ke Bank Tabung Haji disebabkn khilangan beberapa buku bank. Pada pagi itu aku memandu kereta seperti selalu dgn ditemani mom n kdua adik ku utk ke bank. Sesampai disana kmi menunggu abah yg bru tiba dari ofis dgn menunggung motosikal n meminta abah utk masuk sekali disebabkn abah ku merupakan penjamin kpd kdua adik ku yg masih dbawah umo. Selesainya urusan di bank kmi pon kluar n aku, kdua adik ku n mom menaiki kereta manakala abah menunggung motosikal yg d bwanya..
          Selepas itu abah mengiringi ku kerna aku tidak mengetahui selok belok jln tersebut. Setibanya di lampu isyarat abah menyuruh ku membuka cermin tingkap kereta n berpesan " bwa kereta b'hati n kakak pon tau dh kn jln nie, abah nk pi ofis dlu nie". Lalu aq pon menutup smula cermin tingkap kereta ku n abah trus hlg dr pandangan ku kerana aq masih d blkg n byk kenderaan d depan manakala abah tlh d depan kerana pnunggang motosikal mudah b'gerak ke depan disebabkn saiznyer yg lebih kcil dri kereta.
          Tidak jauh dri lampu traffic td yg mungkin jauhnyer bberapa minit sja dri tmpt b'lakunya kesesakan tetiba lorong di sebelah kiri mnjadi sesak n didlm hti ku mungkin t'dpt accident d hadapan. Dan aku m'gambil langkah berani utk beralih ke lorong kanan kerana kenderaan x hnti2 dtg dri arah blkg n kmi pon m'jengguk ke luar lalu mom ku b'kata "eh itu bju abah kmu". Pd wktu itu aku n adik2 ku menangis n aku segera m'letakkn knderaan ku di tmpt pemandu bus mngambil pnumpang. Kmi trus kluar dri kenderaan n berlari menuju ke tempat kejadian.



    
            

No comments:

Post a Comment