Thursday 5 May 2011

Kisah Aku....

Bermulanya masalah yg timbul dalam hidup aku apabila abah n mak b'cerai kmi adik beradik b'pisah kerna ada yg mengikut mak n ada yg mengikut abah.. Aku, abg, kakak n adik mengikut mak kerna merasakn kmi x leh hidup tanpa mak tp msa silih berganti n melihat kesusahan mak m'besarkn kmi n pd msa yg sma mak x mempunyai pekerjaan n skadar m'dpt nafkah bulanan yg diberikn abah kpd kmi anak2 n mak.. Stelah beberapa kali abah memujuk tuk m'gambil kmi agar dpt m'berikn pelajaran n kehidupan yg lebih elok. Aq n abg along tnggal bersama abah bersama mom (ibu tiri), abah n bersama dua adik aku hasil perkhwinan abah n mom (ibu tiri).. Aku pon hdup bersama abah n mom (ibu tiri) meskipon mom(ibu tiri) m'berikn pki, minum n mkn yg cukup serta sma rata di antara kmi namun aku rasa hidup aku kosong disebabkn oleh tak merasakan kasih syg yg secukupnya. Waktu trus b'putar aku smakin dewasa n jiwa remaja ku smakin m'berontak. Aku akan m'jdi moody skiranya di tegur kerana aku merasakn ianya bknlah salah aku. Kekadang hati ini ingin meronta kesakitan n x mampu menahan rasa di jiwa ini.. Meskipon mom (ibu tiri) telah pon m'jaga aku sjak kecil namun nasihat yg berunsurkn sindiran mnyebabkn aku tak blh mnerimanya. Aku merasakn seperti sdg t'perangkap dlm kotak yg aku sndiri masukinya n t'kurang n xde sorg pon yg m'bantu aku. Kekadang aku rasakn ingin mati sahaja kerana merasakn jikalau aku ada mahupon tidak ia tidak memberi sbarang makna pun. Terdapat tmpt aku mengadu iaitu kakak n boyfriend aku yg x jemu2 memberi ku kekuatan..

No comments:

Post a Comment